Vi söker kundservicemedarbetare

Vill du vara en viktig del i vår kundservice?

Vi söker engagerade och serviceinriktade kundservicemedarbetare till vårt team. Som kundservicemedarbetare kommer du att spela en central roll i att skapa en positiv upplevelse för våra kunder, ge snabb och korrekt information och hjälpa till att lösa deras frågor och problem.

Arbetsuppgifter:

  • Hantera inkommande samtal från resenärer som har frågor om biljetter, tidtabeller och resor.
  • Erbjuda professionell support via telefon, ge tydlig information och hjälpa till med eventuella problem med resenärens resa
  • Ge råd om bästa alternativ för resor, ombokningar, och hjälpa resenären vid eventuella förseningar eller störningar.
  • Registrera ärenden i vårt system för att säkerställa att alla kunder får en snabb och effektiv lösning.
  • Arbeta i nära samarbete med andra avdelningar för att säkerställa en hög servicenivå och en bra kundupplevelse.

Vi söker dig som:

  • Har erfarenhet av kundservice, gärna inom telefoni eller resebranschen.
  • Är kommunikativ, vänlig och har ett lösningsorienterat sätt att bemöta kunder.
  • Har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och arbetsrutiner.
  • Har ett stort intresse för att hjälpa andra och skapa positiva upplevelser för kunder.
  • Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik.
  • Talar och skriver svenska flytande, och behärskar engelska väl. Andra språk är meriterande.

Arbetstider m.m

Våra öppettider är mellan 07-17 vardagar, vilket gör att din arbetstid kan vara förlagd mellan 6:50-17:10 måndag till fredag.
Anställningen är en särskild visstidsanställning tom 2026-06-30 med möjlighet till förlängning över sommaren. 
Introduktion sker på plats vid vårt kontor i Överkalix under tre dagar/vecka den första månaden. 

Arbetsplats:

Vi ser helst att du arbetar från vårt huvudkontor i Överkalix för att ha dina kollegor nära till hands, men möjligheten finns till placering i Luleå eller att arbeta på distans efter genomförd introduktion.

Ansökan:

Skicka din ansökan och CV till jobb@lanstrafikennorrbotten.se senast 2026-01-09.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så avvakta inte med din ansökan.

Kontakt:

Teresia Fors, Marknads- och kommunikationschef
teresia.fors@lanstrafikennorrbotten.se

Cathrine Granberg, HR-ansvarig
cathrine.granberg@lanstrafikennorrbotten.se

Relaterad information