Mina sidor

Mina sidor som ersätter både tjänsten 'Registrera busskort' och vår webshop. 

Länstrafikens webshop stängs den 18 mars 2025. Åk upp dina resor på ditt rosa busskort. När resorna är slut kan du med fördel köpa dina biljetter direkt i appen 'Länstrafiken Norrbotten'. 
Vill du fortsätta att ha dina biljetter på ett plastkort kan du beställa ett nytt blått resekort på Mina sidor.
Vid eventuella frågor vänligen kontakta oss via e-post: kundservice@lanstrafikennorrbotten.se eller telefon: 0771-100 110.

Logga in eller skapa ett konto

Skapa ett konto för att sköta dina och andras resor. Köp biljetter till ditt eller någon annans busskort eller app. Flytta biljetterna mellan olika bärare, som app eller busskort. Registrera ditt resekort på Mina sidor för att säkra dina köpta biljetter. 

Logga in eller skapa konto på Mina sidor 

 

Frågor och svar om Mina sidor

Nej, inloggning sker med din e-postadress och lösenord. Logga in med samma konto som du använder i appen Länstrafiken Norrbotten. Annars kan du skapa ett nytt konto. När du skapar konto kommer du få en e-post med ett mejl som du behöver klicka på för att bekräfta din e-postadress.

Säkra dina biljetter genom att registrera ditt resekort på Mina Sidor. När olyckan är framme och kortet är borta kan du enkelt logga in på Mina Sidor och flytta dina biljetter till en annan bärare - ett annat kort eller app. Har du ingen annan bärare? Radera först ditt borttappade kort så finns dina biljetter redo att flytta till ett nytt kort när du skaffat ett sådant (till exempel genom att beställa hem via Mina Sidor). Observera att aktiverings- och giltighetstiderna pausas ej. Information om aktiverings- och giltighetstider finns på sidan om våra biljetter. Kontakta vår Kundservice på 0771-100 110 om du behöver hjälp.

Ja, du använder samma konto för både appen och Mina Sidor. På Mina Sidor ser du alla dina biljetter och biljettbärare samt kan flytta de mellan resekort och app eller mellan olika resekort.

Du behöver inte logga in på Mina Sidor om du endast använder appen för att hantera dina biljetter. Däremot rekommenderar vi att du skapar ett konto på Mina Sidor om du använder fysiska resekort när du reser.

Nej, du kan inte använda samma inloggningsuppgifter från webshop till att logga in på Mina sidor då det är ett helt nytt system.

Nej, när du fått ditt nya resekort med posten behöver du logga in på Mina Sidor och registrera det. Därefter kan du köpa nya biljetter till resekortet eller flytta dina befintliga biljetter dit.

Ja, dina biljetter finns tillgängliga för användning omedelbart efter genomfört köp. Med andra ord - du behöver inte vänta flera timmar på att biljetter förs över som i gamla webshop. Se bara till att dina biljetter finns på rätt bärare!

På Mina Sidor kan du betala med samma betalmedel som i appen, dvs. Swish, bankkort, Klarna samt Företagsfaktura (om du fått tillgång till den via din arbetsgivare).
Du kan ha max 2 betalkort registrerade på ditt konto. Om du har fått ersättning av oss i form av Tillgodo så kan du även använda det.
Just nu behöver man läsa av en QR-kod om man betalar med Swish. Vill du betala med Swish från samma mobil där du har öppnat Mina Sidor så kan du göra det genom att ta skärmklipp på QR-koden och ladda upp den i fliken "Skanna" i din Swish-app. Vi jobbar på att kunna erbjuda ännu smidigare lösning för betalningar med Swish.

Vid beställning av resekort skickas kvitto automatiskt till din registrerade e-postadress.

Vill du få kvitton för dina köpta biljetter kan du använda funktionen "Skicka kvitto" i fliken "Biljetter" eller på startsidan. Kvittot kommer innehålla samtliga biljetter du köpte vid ett och samma tillfälle.

Under "Min Profil" kan du även ange en mejladress för automatiskt utskick av kvitto efter varje köp. Samma inställning gäller om du använder appen.

Du ångrar ett köp genom att öppna den aktuella biljetten (klicka på rubriken) och välja ”Ångra köp”, alternativt genom att klicka på tre prickar på biljetten och välja "Ångra köp". Biljetten återbetalas till samma betalmedel som användes vid köpet. Det är hela köpet som återbetalas, dvs. samtliga biljetter du köpte inom samma order.
Aktiverade biljetter kan ej återköpas på Mina Sidor.

Regiontrafikens taxa, det vill säga priser, är kilometerbaserad och priset beräknas utifrån din avgångs- samt ankomsthållplats. Efter att du köpt en biljett en gång kan du nästa gång upprepa köpet genom att gå in på dina förbrukade biljetter och använda funktionen 'Köp igen'.

Det enklaste sättet är att först välja rätt bärare från menyn "Biljettbärare" och därifrån fortsätta till att välja biljett - då placeras den på den valda bäraren.
Om du köper biljetter från startsidan eller från menyn "Biljetter" så placeras de på din standardbärare. 
I vilket fall som helst kan du efter köpet flytta dina biljetter mellan bärare. Öppna kontextmenyn på biljetten och välj "Flytta biljett", därefter välj vilken bärare du vill använda. Observera att antalet sådana flytt är begränsat.

Du kan radera ditt konto på Mina Sidor genom att gå in på "Min profil" och välja "radera konto". Observera att kontot raderas då även i din app, om du har varit inloggad. 

Nej, eftersom vi byter hela biljettsystemet så är det inte möjligt att flytta ditt konto. Ditt konto i gamla webshopen kommer att raderas när webshopen stängs 18/3 2025. Därefter kontaktar du kundservice för hjälp med att föra över eventuella kvarvarande resor till ett nytt kort eller till appen.

Om du beställer resekortet via Mina Sidor behöver du fortfarande genomföra ett köp och välja ett betalmedel (ej Swish). Kostnaden för beställningen kommer dock vara 0 kr.

Relaterad information